One pot Kylling & Ris

Nem og lækker kylling ret, som smager af sommer.

 

Portioner i alt: 4
Kcal. pr. portion: 371 kcal. (350 gram)
Tilberedningstid: 45 min.

 

 

Ingredienser

  • √Ürlig kylling bryst 400 gram
  • Basmati Ris 200 gram
  • ¬†Squash 248 gram
  • Solt√łrret tomater 50 gram
  • Parmesan 30 gram
  • Fond du Chef Vegetable (1 stk)
  • Oma madlavningsfl√łde 4%
  • Olivenolie 1 tsk.
  • Salt 1 tsk.
  • Peber ¬Ĺ tsk.
  • Citron 1 halv

Instruktioner

  1. Tag en stor pande frem gerne med laŐäg, kom olivenolie i og varm den godt op.
  2. Skyld og rens din kylling bryst, kom derefter alle krydderierne paŐä og steg kyllingen paŐä panden, indtil kyllingen er f√¶rdigstegt.
  3. Tag den f√¶rdigstegte kylling bryst af panden, og stil det over paŐä en tallerken.
  4. Skyl dine ris, og kom det i den samme pande som du stegte kylling i. Kom 4 dl vand i (der skal muligvis mere i), et styk fond og r√łr godt rundt.
  5. Skyl og sk√¶r din squash i halv cirkler, kom dem ned i panden sammen med ris, efterfulgt af solt√łrrede tomater.
  6. Lad risene koge i cirka 5 min, kom derefter Oma madlavningsfl√łde i efterfulgt af parmesan ost. Placer derefter kyllingen paŐä toppen af risen og lig laŐäg paŐä. Lad retten simre i cirka 15min, eller til risen er f√¶rdigkogt.
  7. Tag risen af komfuret, placer citronskiverne paŐä toppen og lad laŐäget forblive paŐä panden i yderligere 10 min.
  8. Retten er færdig og klar til servering, evt med en lækker salat til.

 

 

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*