Pad Thai m. Rejer

Er du os en stor fan af asiatisk mad? S√• burde du helt sikkert give denne Pad Thai et fors√łg.

Du f√•r en stor smagsfuld portion for f√• kalorier, det beh√łver bestemt ikke v√¶re kedeligt og spise sundt!

 

 

 

Portioner i alt: 4
Kcal. pr. portion: 428 kcal.
Tilberedningstid: 60  min.

Ingredienser

  • K√¶mperejer 275 gram
  • Tofu 200 gram
  • B√łnnespirer 150 gram
  • ¬†4 spsk. Kokossukker (Brun farin kan bruges obs. kalorier)
  • ¬†Ris nudler udkogt 250 gram
  • Fiskesauce 60 gram
  • Soya Sauce 2 spsk.
  • √ėsterssauce 1 spsk.
  • Ris eddike 2 spsk.
  • ForaŐärsl√łg 114 gram
  • Guler√łdder 70 gram
  • 1 √¶g (58 gram)
  • R√łdl√łg 114 gram

Instruktioner

  1. Rens dine rejer, og skyl grundigt.
  2. Sk√¶r din r√łdl√łg meget fint, derefter sk√¶r din foraŐärsl√łg meget grov. Guler√łdderne sk√¶rer du i strimler med en skr√¶llekniv.
  3. Kog dine ris nudler som beskrevet bag paŐä pakken. Husk og skylle dem med koldt vand efter de er kogt.
  4. Varm din wokgryde op med 1 tsk. olie og max styrke.
  5. Lav din sauce, bland Soyasauce, √ėsters, ris eddike og kokossukker sammen. Lad det staŐä og hygge sig indtil vi skal bruge det.
  6. H√¶ld dine rejer i wokpanden, svits dem i cirka 3 min, kom din tofu i sammen med r√łdl√łg. Svits yderligere 3-4 min, husk du skal ikke r√łr rundt men l√łfte tofuen eller smuldre den.
  7. Hæld dine nudler i wokpanden, og bland hele indholdet forsigtigt sammen.
  8. Lav et tomt plads i wokpanden ved at skubbe lidt til nudlerne, slaŐä dit √¶g ud og r√łr det hurtigt rundt (som r√łr√¶g).
  9. Nu vender du indholdet igen forsigtigt, saŐä √¶gget blandet sig sammen med nudlerne (l√łft ikke r√łr).
  10. Kom dine gulerod strimler, og foraŐärsl√łg i panden efterfulgt af den sauce du blandede tidligere.
  11. Lad det hele stege i cirka 3-4 min.
  12. Til sidst blander du dine b√łnnespirer i.
    Pynt evt. med peanuts eller pinjekerner paŐä toppen.

 

 

Comments are closed.